Direktlänk till inlägg 22 september 2014

Recept

Av Malin - 22 september 2014 10:07

Godmorgon sunshines! Sovit gott? Själv har jag sovit som en bebis igen haha, älskar att vara ledig och slippa ställa klockan så man vaknar när kroppen känner för det! Iallafall, tänkte lägga upp receptet på hallonpajen jag gjorde. Jag försöker tänka mycket på vad jag stoppar i mig samt min träning så ville ha något gott men ändå åt det nyttiga hållet. Jag googlade ett recept som lät instressant men bara halva kom upp haha, så jag improviserade lite! Hoppas ni gillar det:)

1/4 dl krossade linfrön
1 dl fiberhavregryn
1 1/2 dl dinkel fullkornsmjöl
2 dl vetemjöl
0,75 dl råsocker
125 g smör (inte smält)
Jag börjar med att blanda alla ingredienserna och klickar i smöret sist. När man klickat i smöret får man stå och blanda degen med händerna så det blir en smuldeg. Sen tar jag en form, fyller upp med deg så det blir en botten. Därefter fyller jag formen med bär, ta mycket bär!! Jag hade i hallon och björnbär men man kan ha i det man tycker är gott. Sedan lägger jag på resten av degen så det blir som 3 lager, först deg,bär och mer deg:) sen in i ugnen på 225 grader i 15-20 min!
Jag fuskade lite och hade vaniljsås på, men det är ju såå mycket godare hehe:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 23 oktober 2014 15:54

Hej igen på er! Har inte bloggat på ett tag pga lite personliga skäl. Tänkte iallafall kika in nu och visa er lite nytt i min garderob! Blev ett par URSÖTA skor från Jennie ellen samt en stickad tröja från zara. Nu ska jag jobba! Ha en fiin torsdag ...

Av Malin - 10 oktober 2014 15:27

Av Malin - 7 oktober 2014 12:23


Skulle gärna ha på mig detta en höstdag som denna! Jag är på jobbet nu och vi har det SÅÅ kallt här, satt och åt lunch med jackan på hehe.. När jag druckit upp min varma choklad skall jag stå i kassen en halvtimme sedan blir det varuplock, skönt:) e...

Av Malin - 5 oktober 2014 21:50

Har varit på jobbet hela dagen så här kommer en liten uppdatering på vad jag sysslat med hehe.. Igår var jag hos min älskade Mathilda med Isabella,Rebecca,Frida, Gabriella och amanda. Vi åt tapas och sedan frukt doppat i choklad till efterrätt, myskv...

Av Malin - 3 oktober 2014 18:44


Finally är denna dagen över! Nu ska jag hem till linus och äta hemma-gjord hamburgare, gott! Hoppas ni har haft en fin fredag babes! ...

Presentation


20 år från Göteborg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards